Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Εισηγητικό Σημείωμα κου Χρήστου Τσαντήλα

ΠΡΟΣ
ΔΗΜΟ ΣΠΑΤΩΝ - ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ
Υπόψη
κ. Κωνσταντίνου Γκίκα, Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου
ΑΙΤΗΣΗ
(ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ)


του
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ
ΧΡΗΣΤΟΥ ΤΣΑΝΤΗΛΑ


Θέμα: Κατάθεση Εισηγητικού Σημειώματος για τη συζήτηση θέματος στην αμέσως επόμενη Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με προτεινόμενο τίτλο :

 «Λήψη απόφασης για έναρξη συζητήσεων και διεκδικήσεων με όλους τους αρμόδιους φορείς (Υπουργεία, Αεροδρόμιο, κ.λ.π.) ζητημάτων που αφορούν τη Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης (Ζ.Π.Α.) του Αεροδρομίου»

Σπάτα, 21 Ιουλίου 2013

Κοινοποίηση :
Δήμαρχο.
Δημοτικούς Συμβούλους.
Εκπολιτιστικό και Εξωραϊστικό Σύλλογο Νεάπολης ΄΄ Ο Καραϊσκάκης ΄΄.
Πρόεδρο της Επιτροπής Αεροδρομίου
Μ.Μ.Ε.

Συνημμένο :
Εισηγητικό Σημείωμα

Κύριε Πρόεδρε,
Τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2013 και ώρα 8.30 μ.μ, πραγματοποιήθηκε Τακτική Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου.
Μεταξύ των 30 θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης, υπήρχε και το 4ο  Θέμα με τίτλο: «Λήψη απόφασης σχετικά με τα όρια ΄΄ Περιβαλλοντικού Συγκοινωνιακού Θορύβου ΄΄ του Δ.Α.Α. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ.
Ανάμεσα στις αποφάσεις που ελήφθησαν για το συγκεκριμένο θέμα, υπήρξε και η απόφαση
εξαίρεσης του ζητήματος που αφορούσε τον πέριξ του Αεροδρομίου χώρο και την ένταξή του ως ΚΑΝΟΝΙΚΟ και αυτούσιο θέμα, στην ΕΠΟΜΕΝΗ Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Όμως, παρόλο που έκτοτε πραγματοποιήθηκαν τέσσερις (4) Τακτικές Συνεδριάσεις του Δ.Σ. (6 / 6, 18 / 6, 11 / 7 και 23 / 7), το συγκεκριμένο θέμα, για αδιευκρίνιστους λόγους, δεν έχει συζητηθεί ακόμη!!
Προσωπικά, επειδή θεωρώ το θέμα εξόχως σοβαρό αφενός κι αφετέρου έχοντας ειλικρινή διάθεση να βοηθήσω να πραγματοποιηθεί αυτή η συζήτηση, σας καταθέτω ένα ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΣ και ταυτόχρονα
ΑΙΤΟΥΜΑΙ να ενταχθεί το θέμα για συζήτηση και λήψη απόφασης στην Ημερήσια Διάταξη των θεμάτων της αμέσως επόμενης Τακτικής Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

    Με τιμή
Χρήστος Δ. Τσαντήλας

ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Α. ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ :
Α1. ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ:
1.      Πόσο διαρκεί η Σύμβαση;
‘Αρθρο 4, παράγρ. 4.1 «Η Συμβατική Περίοδος θα είναι διάρκειας 30 ετών από την Ημερομηνία Έναρξης…»

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ :
Δηλαδή η Σύμβαση του Αεροδρομίου με το Ελληνικό Δημόσιο, λήγει το έτος 2025!

2.      Μπορεί να πάρει παράταση η Συμβατική Περίοδος ;
‘Αρθρο 4, παράγρ. 4.2  «Εντός 10 τουλάχιστον ετών προ της λήξεως της Συμβατικής Περιόδου των 30 ετών … το Ελληνικό Δημόσιο και η Εταιρεία Αεροδρομίου θα αρχίσουν διαπραγματεύσεις, αλλά χωρίς τούτο να δεσμεύει εκάτερον εξ αυτών….»

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ :
Δηλαδή το έτος 2015, αρχίζουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ οι διαπραγματεύσεις για την πιθανή τροποποίηση της Συμβατικής Περιόδου!

3.      Μπορεί να τροποποιηθεί η Σύμβαση;
‘Αρθρο 4, παράγρ. 4.3 «Οι διατάξεις του παρόντος Άρθρου 4 (Συμβατική Περίοδος) δύνανται να τροποποιηθούν, συμπληρωθούν ή μεταβληθούν μόνο κατόπιν συμφωνίας της Εταιρείας Αεροδρομίου και του Ελληνικού Δημοσίου, αντιπροσωπευόμενου από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας κυρουμένης με Νόμο»

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ :
Δηλαδή με πολιτική ή κοινωνική πίεση, επιτρέπονται κάποιες διαπραγματεύσεις οι οποίες μπορούν να αρχίσουν και ΑΥΡΙΟ!!

4.      Είναι ΙΣΧΥΡΟΣ ο Νόμος της Σύμβασης;
Άρθρο 5, παράγρ. 5.1 « … η παρούσα Σύμβαση, … θα υπερισχύει παντός Ελληνικού Νόμου, γενικής ή ειδικής φύσεως,….εκτός… του Κοινοτικού Δικαίου ή οποιασδήποτε υποχρέωσης που πηγάζει από διεθνή συνθήκη.»

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ :
Δηλαδή, αν δεν συμφωνήσει η Εταιρεία του Αεροδρομίου, ο Νόμος που αφορά τη Σύμβαση του Αεροδρομίου, δεν μπορεί να παραβιαστεί από κανέναν και από τίποτα μέχρι το έτος 2025!!

Υποσημείωση. : Για επιπλέον ενημέρωση, θα πρέπει να δούμε ότι :
- Ο Νόμος για τις Χρήσεις Γης των Μεσογείων (ΦΕΚ 199 Δ΄ / 6-3-2003) ΔΕΝ ΄΄ΑΓΓΙΞΕ΄΄ τη Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης η οποία περιλαμβάνεται στη Σύμβαση!
- Ένας απ΄ τους λόγους που ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ η Πρόταση Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Σπάτων το έτος 2006, ήταν και το είχε συμπεριλάβει και τη Ζ.Π.Α., προτείνοντας διάφορες χρήσεις!!!

Α2. ΖΩΝΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ( Ζ. Π. Α. ) :
1.      Τι είναι η Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης ;
Η Ζ.Π.Α. είναι μια έκταση γης 17.000 στρεμμάτων περίπου, που περιβάλλει το Αεροδρόμιο η οποία δεν ανήκει στο Ακίνητο του Αεροδρομίου. Εκτείνεται:
-Βόρεια, σε μήκος 3.000 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (από ΄΄Νεάπολη΄΄ - ΄΄Πηγάδι Βελανιδέζας΄΄ - ΄΄Άγιο Βασίλη΄΄ - αρχή ρέματος ΄΄Πετρέζας΄΄)
 -Νότια, σε μήκος 1.100 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (μέχρι την ΄΄Αττική Οδό΄΄ στο Μαρκόπουλο) και
- Δυτικά, σε μήκος 1.200 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (μέχρι τη διασταύρωση της Λ. Σπάτων – Αρτέμιδας με τον δρόμο του ΄΄Αγίου Πέτρου και μέχρι τη διασταύρωση της Λ. Μαρκοπούλου με την εσωτερική οδό Σπάτων – Κορωπίου).

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ :
Στην Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδας, ανήκουν τα 10.000 στρέμματα περίπου.

2.      Τι λέει ο Νόμος της Σύμβασης για τη Ζ.Π.Α. και ποια η χρησιμότητά της για την Εταιρεία του Αεροδρομίου;

Ο ΝΟΜΟΣ ΛΕΕΙ :

α. Άρθρο 7, παράγρ. 7.1.3 «… εάν η Εταιρεία Αεροδρομίου είναι σε θέση να αποδείξει στο Ελληνικό Δημόσιο ότι οποιοδήποτε … κτίριο, κατασκευή ή εγκατάσταση είναι ευλόγως αναγκαία για το Έργο και δε δύναται να κατασκευαστεί επί του Ακινήτου, τότε θα το κατασκευάζει σε τμήμα της Ζώνης Περιορισμένης Ανάπτυξης που συνορεύει με το Ακίνητο, εκτός εάν η Εταιρεία Αεροδρομίου δύναται να αποδείξει ότι δε θα έπρεπε να συνορεύει και ότι οι προϋποθέσεις του Άρθρου 7.1.4 θα πληρωθούν…»
Παρακάτω,
β.  Άρθρο 7, παράγρ. 7.1.4, «… Εάν η Εταιρεία Αεροδρομίου επιθυμεί την απαλλοτρίωση τμήματος της Ζώνης Περιορισμένης Ανάπτυξης σύμφωνα με το Άρθρο 7.1.3 που δε συνορεύει με το Ακίνητο, … θα συμπεριλάβει στο αίτημα για απαλλοτρίωση, κατάλληλο και πρόσφορο δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης επί του τμήματος ή των τμημάτων της Ζ.Π.Α. μεταξύ του τμήματος ή των τμημάτων της Ζ.Π.Α. …»,
Και πιο κάτω,
γ. Άρθρο 7, παράγρ. 7.3.1, «Για λόγους περιβαλλοντικούς και ασφάλειας, για να αποφευχθούν συγκρουόμενες χρήσεις γης και για να εξασφαλιστεί η αρμόζουσα ισορροπία στη χρήση γης, το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση, επιφυλασσομένων των όσων προβλέπονται στην παρούσα Σύμβαση, … για όσο χρόνο διαρκεί η Συμβατική Περίοδος, να εξασφαλίσει ότι: α) ουδέν τμήμα της Ζώνης Περιορισμένης Ανάπτυξης θα περιληφθεί σε οποιοδήποτε Σχέδιο Πόλεως και β)ουδεμία συγκατάθεση ή άδεια θα χορηγηθεί για τη χρήση, ανέγερση ή κατασκευή οποιουδήποτε κτιρίου, κατασκευάσματος ή άλλης εγκατάστασης στη Ζ.Π.Α….»

Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ( Ζ. Π. Α. ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Ως προς τη χρησιμότητα της Ζώνης Περιορισμένης Ανάπτυξης, για την Εταιρεία του Αεροδρομίου, μπορούμε να παρατηρήσουμε τα εξής :

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ 1η:
Η Εταιρεία Αεροδρομίου έχει το δικαίωμα να κατασκευάζει οποιαδήποτε κτήρια θέλει, σε οποιοδήποτε σημείο θέλει, των 17.000 στρ. της Ζ.Π.Α., ανεξάρτητα απ΄ τη θέληση των ιδιοκτητών της συγκεκριμένης Γης!

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ 2η:
Η Εταιρεία Αεροδρομίου, πέρα απ΄ τις κατασκευές, έχει το δικαίωμα να κατασκευάζει προσβάσεις (δρόμους, διόδους, κ.λ.π.) για να συνδέει τα κτήρια, πάλι ερήμην των ιδιοκτητών της Γης!

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ 3η (;;;):
Ο μεγαλύτερος ΡΥΠΑΝΤΗΣ της Ανατολικής Αττικής, μιλάει για την περιφρούρηση του περιβάλλοντος, όχι βέβαια του δικού του (εντός των 13.000 στρ. που είναι το ακίνητό του), όπου επικρατούν ένα ΜΟΝΙΜΟ νέφος διοξειδίου του άνθρακα, τοξικών αερίων και βαρέων μετάλλων, μέσα σε ένα ΄΄σκηνικό΄΄ απίστευτου θορύβου 3 – 4 φορές μεγαλύτερου απ΄ την ανθρώπινη αντοχή), αλλά για το ευρύτερο περιβάλλον, έξω απ΄ το ακίνητό του!!!
Δηλαδή εννοεί ότι θα μας προσέχει!!! Θα φροντίζει για την υγεία μας!!!!

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ  4η:
Μιλάει για Ασφάλεια εκτός του ακινήτου του, όταν ΜΕΣΑ στο ακίνητό του, ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΙΠΛΑ στους διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης των αεροπλάνων, έχει δημιουργηθεί μια ολόκληρη ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ !!!
Τελευταία, έκανε και μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ επένδυση σε φωτοβολταϊκό Πάρκο, το οποίο το ανέπτυξε και αυτό, ακριβώς δίπλα στους διαδρόμους!!!!
Και αν υποθέσουμε ότι ΙΣΩΣ να υπάρχει κάποιο δίκιο όσον αφορά την κατεύθυνση προσγείωσης και απογείωσης των αεροπλάνων, δηλαδή Βοριά – Νοτιά, δυτικά και σε πλάτος 1200 μ. από το όριο του ακινήτου του, τι είδους ασφάλεια εξασφαλίζει;

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ 5η  :
Η ΑΠΟΛΥΤΗ Αλήθεια και η ακριβής πραγματικότητα βρίσκεται στην ερμηνεία της φράσης: «για να αποφευχθούν συγκρουόμενες χρήσεις γης και για να εξασφαλιστεί η αρμόζουσα ισορροπία στη χρήση γης».
Εν ολίγοις, θέλει μια τεράστια έκταση ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΗ γύρω απ΄ το ακίνητό του, στην οποία όποτε θέλει και όπου θέλει,
. θα απαλλοτριώνει γη,
. θα απομακρύνει τις αντιεμπορικές λειτουργίες (π.χ. Αποθήκες, Συνεργεία, Καύσιμα, κ.λ.π.),
. θα επεκτείνει την ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, εφ΄ όσον αυτή αναπτύσσεται ραγδαία!
Και πέραν αυτού, διασφαλίζει απόλυτα την περίπτωση να ΜΗΝ αναπτυχθούν Δραστηριότητες ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ των Δραστηριοτήτων της ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ του ακινήτου του!!!
Γι’ αυτό άλλωστε ονομάστηκε Ζώνη ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ Ανάπτυξης!!!
Θεωρητικά, πέραν αυτής της Ζώνης θα επιτρεπόταν κάθε είδους Ανάπτυξη!!!!
Και βέβαια, αυτή τη γη εξυπακούεται ότι θα την αγοράσει ΄΄αντί πινακίου φακής΄΄, δηλαδή ΤΖΑΜΠΑ!!!
Διότι αν σκεφτούμε ότι,
Απ΄ τη μια,  η ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ της γης ανά μ², μέσα στο Ακίνητο του Αεροδρομίου είναι ίδια με την αντικειμενική αξία της ΄΄Ηρώδου του Αττικού΄΄ και
Απ΄ την άλλη η Αντικειμενική Αξία της γης ανά μ² στην Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης είναι 12 – 17 € / μ²,
τότε εύκολα διαπιστώνουμε ότι το Αεροδρόμιο θα απαλλοτριώσει (όταν χρειαστεί) με τιμή 1.000 φορές χαμηλότερη απ΄ την τιμή του Ακινήτου του!!!!!
Αν αυτό δεν είναι καταθλιπτικό και απαράδεκτο δείγμα ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΗΣ Σύμβασης, τύπου ΄΄Κεντρικής Αφρικής΄΄, τότε τι είναι;;;;

3.      Ποιοι είναι οι όροι δόμησης της Ζ.Π.Α. ; Πού εφαρμόζονται ; Ποιες είναι οι διαφορές με τους όρους δόμησης των εκτός Ζ.Π.Α. περιοχών;
-       Οι όροι Δόμησης της Ζ.Π.Α. είναι :
Όροι Δόμησης Ζώνης Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (Ζ.Π.Α.):
Σύμβαση Αεροδρομίου Ν. 2338 / ΦΕΚ 202 Α΄ / 14 – 9 – 1995 (Τμήμα 3 Σύμβασης – σελ. 5790).

ΧΡΗΣΕΙΣ :
α) Ιδιωτικές Κατοικίες. β) Αγροτικές Χρήσεις (Στάβλοι, Ορνιθοτροφεία,  Αποθήκες, Σφαγεία).
γ) Εγκαταστάσεις αντλήσεως νερού και δεξαμενές.
δ) Δικαιώματα διόδου.  ε) Εξοπλισμός Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου.

ΟΡΟΙ ΔΟΜΗΣΗΣ :
Α) Άρτιο Κατά Κανόνα : Ε = 20.000 μ² - Υ = 7,5 μ.
Β) Παρεκκλίσεις :
α) Προ έτους 1978
1. Εμβαδόν γηπέδου Ε = 4.000 μ² – 8.000 μ² μέχρι 280 μ² Κατοικία
2. Εμβαδόν γηπέδου Ε = 8.000 μ² και πάνω, μέχρι 400 μ² Κατοικία
β) Προ 24-10-1962 (ΦΕΚ 141 Α΄ )
Π = 10 μ.    -    Β = 15 μ.     -     Ε = 750 μ²  -  Υ = 7,5 μ.
γ)  Προ 21-7-1964 (ΦΕΚ 141 Α΄ )
Π = 20 μ.     -       Β = 35 μ.        -        Ε = 1200 μ²
3. Εμβαδόν γηπέδων :
- Από 750 μ² - 1200 μ² μέχρι 100 μ² Κατοικία.  /// - Από 1200 μ² - 2000 μ² μέχρι 150 μ² Κατοικία
- Από 2000 μ² - 4000 μ²  μέχρι 200 μ² Κατοικία.
 - Αποθήκες, Υπόγεια, Στάβλοι, Ορνιθοτροφεία, Σφαγεία : Δόμηση 10 %.
-  Οι όροι Δόμησης της Ζ.Π.Α. εφαρμόζονται ως εξής:
Οι παρεκκλίσεις των Όρων Δόμησης που αφορούν τα γεωτεμάχια που έχουν έκταση μεγαλύτερη των 4 στρεμμάτων, ισχύουν σε όλη την έκταση της Ζ.Π.Α..
Οι παρεκκλίσεις των Όρων Δόμησης που αφορούν τα γεωτεμάχια που έχουν έκταση μικρότερη των 4 στρεμμάτων, ισχύουν σε όσα έχουν πρόσωπο επί των Επαρχιακών Δρόμων και επί των Κύριων Δημοτικών Δρόμων.

Ο Επαρχιακός Δρόμος που βρίσκεται εντός Ζ.Π.Α. είναι :
Η Λεωφόρος Σπάτων Αρτέμιδος. Από το εικονοστάσι του Αγίου Πέτρου έως τα φανάρια του ΄΄ Γέγου ΄΄ μήκους 5.000 μ. περίπου
Οι Κύριοι Δημοτικοί Δρόμοι που βρίσκονται εντός Ζ.Π.Α. είναι :
- Η οδός ΄΄ Αγράφων ΄΄  μήκους 700 μ. περίπου (ΦΕΚ 946 Δ΄ / 31 – 12 – 1999)   η οποία συνδέει τη Λ. Σπάτων –Αρτέμιδος με τον οικισμό της Νεάπολης.
Απ΄ το ΄΄ Πηγάδι Αποσπόρη ΄΄ έως 50 μ. μετά την οικία του Γ. Καψανάκη.

- Η οδός η οποία συνδέει τη Λεωφ. Σπάτων – Αρτέμιδος με τη Λεωφ. Σπάτων –Πικερμίου μήκους 5.200 μ. (ΦΕΚ 62 Δ΄ / 31 – 1 – 1997).
Απ΄ το ΄΄ Πηγάδι Αποσπόρη ΄΄ έως διασταύρωση 4 αγροτικών δρόμων ως οδός ΄΄ Ναυπάκτου ΄΄ – Από διασταύρωση 4 αγρ. Δρόμων έως οδό ΄΄Αγίας Κυριακής ΄΄ ως οδός ΄΄ Αγίας Τριάδας ΄΄ – Από τέλος ΄΄΄Αγίας Τριάδας ΄΄ έως το ΄΄Πηγάδι Βελανιδέζας ΄΄ – Από ΄΄ Πηγάδι Βελανιδέζας ΄΄ ως ΄΄ Ανώνυμος ΄΄ δρόμος δια μέσου των ΄΄ Κάρτ ΄΄ του Μπέκα, πλησίον ΄΄ Χωράφι Ζαβού ΄΄, παρυφές του ΄΄ Σκίμθι ΄΄, διασταύρωση με το ασφαλτόδρομο του ΄΄ Σκίμθι ΄΄ και τελείωμα στη διασταύρωση 4 αγροτικών δρόμων στο ρέμα της ΄΄ Πετρέζας ΄΄.

- Το δυτικό μέρος της οδού ΄΄ Αγ. Κυριακής ΄΄ (υπ΄ αρίθμ. Απόφασης 7323 / 581 / 1998) 400 μ. μετά το γεφυράκι στο ΄΄ Πούσι Γκίνι ΄΄ και μέχρι το ΄΄ Πηγάδι Βελανιδέζας ΄΄ μήκους 1.200 μ. περίπου.

- Η οδός ΄΄ Κιάφας ΄΄ μήκους 2.450 μ. (ΦΕΚ 50 Δ΄ / 29 – 1 – 1997) ΄100 μ. πριν από τα ΄΄ Σπίτια του Βουρβά ΄΄ μέχρι το ΄΄ Πηγάδι Βελανιδέζας ΄΄. Και απ΄ το πηγάδι και 250 μ. προς την ΄΄ Βένια ΄΄.

- Η οδός ΄΄ Βάκχου ΄΄ (πρώην ΄΄ Αγίου Βασιλείου ΄΄) μήκους 500 μ., απ΄ τη διασταύρωση των 4 αγρ. Δρόμων στο ρέμα ΄΄ Πετρέζας ΄΄ (πλησίον ΄΄Γουρουνάδικου ΄΄ ) και 500 μ. προς τον ΄΄ Άγιο Βασίλη ΄΄.

ΣΥΝΟΛΙΚΑ :
Εντός της Ζ.Π.Α. υπάρχουν 5 ΚΥΡΙΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ Δρόμοι συνολικού μήκους 10.050 μ..
Σ΄ αυτούς τους Δρόμους έχουν ΄΄ πρόσωπο ΄΄ από 10 μ. – 15 μ. τουλάχιστον 700 ιδιοκτησίες με εμβαδά από 750 μ²  – 2000 μ² που δύνανται να οικοδομήσουν!

Α3. ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΄΄ ΝΕΑΠΟΛΗ ΄΄ της Δημοτικής Ενότητας Σπάτων :
Ο Οικισμός της ΄΄ Νεαπόλεως ΄΄ ΟΡΙΟΘΕΤΗΘΗΚΕ και καταχωρήθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ για πρώτη φορά, το έτος 1996 απ΄ την τότε Δημοτική Επιτροπή Αεροδρομίου.
Αυτή η οριοθέτηση όπως και των άλλων Οικισμών έγινε κατά τη διάρκεια των πολλών συζητήσεων (Διαβούλευση) του τ. Δήμου Σπάτων  με τη 12μελή μελετητική Ομάδα του Πάντειου Πανεπιστημίου με επικεφαλής τον κ. Λουκάκη (Αναπτυξιακή Μελέτη Μεσογείων ΄΄ Λουκάκη ΄΄).
Ο Οικισμός εξετάστηκε ιδιαίτερα διότι ήταν και είναι ο ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΛΗΤΤΟΜΕΝΟΣ (σε σχέση με όλους τους άλλους οικισμούς)  απ΄ τη λειτουργία του Αεροδρομίου.
Έτσι, τα βασικά στοιχεία που προσδιορίζουν τον Οικισμό της ΄΄ Νεάπολης ΄΄ είναι :
- Όρια :
. Νότια, με τη Λεωφόρο Σπάτων – Αρτέμιδας και την ΄΄ Αγίου Ιωάννου ΄΄ (μέχρι το όριο με τη Δημοτική Ενότητα της Αρτέμιδας).
. Βόρεια, με τον Κύριο Δημοτικό Δρόμο ΄΄ Κιάφας ΄΄ και το ΄΄ Πηγάδι Βελανιδέζας ΄΄.
. Ανατολικά, με το όριο της Δημοτικής Ενότητας της Αρτέμιδας.
. Δυτικά, με τα όρια του Ακινήτου (Απαλλοτριώσεις) του Αεροδρομίου.
Σημείωση :
Μέσα σ΄ αυτά τα όρια, περιλαμβάνονται και οι θέσεις/τοπωνύμια ΄΄ Άγιος Γιάννης ΄΄, ΄΄ Πηγάδι Παγώνας ΄΄, ΄΄ Προγαϊδούρι ΄΄, ΄΄ Άγιος Κοσμάς ΄΄, ΄΄ Πηγάδι Αποσπόρη ΄΄, ΄΄ Μπόσκιζα ΄΄, ΄΄ Ζάγανι ΄΄, ΄΄ Μελίσσια ΄΄, ΄΄ Κιάφα ΄΄ και ΄΄ Βελανιδέζα ΄΄.

-Έκταση :
1.600 στρέμματα περίπου. Απ΄ αυτά τα 1.600 στρέμματα, τα 1.450 βρίσκονται στη Ζ.Π.Α..
Μέσα σ΄ αυτήν την έκταση βρίσκονται:
. 1.700 περίπου μικρά αγροτεμάχια (οικόπεδα) εκ των οποίων το 60 % έχουν κτίσματα!
. Τρεις (3) Κύριοι Δημοτικοί Δρόμοι (΄΄ Ναυπάκτου ΄΄, ΄΄ Αγράφων ΄΄ και ΄΄ Κιάφας ΄΄)
. 12 οικίες που ανήκουν στην ιδιοκτησία του Αεροδρομίου όπως και 150 μικρά αγροτεμάχια που και αυτά ανήκουν στο Αεροδρόμιο (έχουν απαλλοτριωθεί). Όλα στη θέση ΄΄ Ζάγανι ΄΄.
. 90 στρέμματα περίπου στο Σχέδιο Πόλης με χρήση ΄΄ Αμιγούς Κατοικίας ΄΄, εκ των οποίων τα 52 στρέμματα εντός της Ζ.Π.Α.. Αυτά βρίσκονται στη θέση ΄΄Προγαϊδούρι΄΄ – όρια ΄΄Πούσι Γκίνι΄΄.


Β. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΣΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΖΩΝΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Ζ.Π.Α.) :
Με βάση το ‘Αρθρο 4, παράγ. 4.3 «Οι διατάξεις του παρόντος Άρθρου 4 (Συμβατική Περίοδος) δύνανται να τροποποιηθούν, συμπληρωθούν ή μεταβληθούν μόνο κατόπιν συμφωνίας της Εταιρίας Αεροδρομίου και του Ελληνικού Δημοσίου αντιπροσωπευόμενου από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας κυρούμενης με Νόμο»,
ΟΛΑ εξαρτώνται απ΄ τη διάθεση για ΣΥΜΦΩΝΙΑ της Εταιρείας του Αεροδρομίου!!
Επομένως, είναι καθαρά ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΕΜΑ η Τροποποίηση της Σύμβασης στο σκέλος της Ζ.Π.Α.!!!!!

Β1. ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ Ζ.Π.Α. :
Β1.1. ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΑ :

1.      ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ :
Επιβάλλεται να απαλλοτριωθούν ΑΜΕΣΑ 6.000 στρ. απ΄ τη Ζ.Π.Α., που Χωροταξικά θα προσδιορίζονται :
-       Δυτικά, απ΄ το όριο του Ακινήτου (΄΄σύρμα΄΄) 1200 μ.
-       Βόρεια, μέχρι τη Λεωφόρο Σπάτων – Αρτέμιδας, και
-       Νότια, μέχρι την ΄΄Αττική Οδό΄΄.
Μετά τη συντελεσθείσα Απαλλοτρίωση, θα πρέπει να απαλειφθεί η δυνατότητα της Εταιρείας του Αεροδρομίου, να μπορεί να απαλλοτριώνει όπου θέλει και όπως θέλει!!

2.      ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΗΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ :
1η  Ενέργεια : Σε κάθε οικόπεδο που είναι ήδη ενταγμένο στο Σχέδιο Πόλης στις Περιοχές,
-       Επιχειρηματικά Πάρκα Ι & ΙΙ
-       Νέες Εντάξεις των Π.Ε. 6,7,1 της Δημοτικής Ενότητας Σπάτων
-       Στην Π.Ε. 1,4 ΄΄Μυκηναϊκών Τάφων΄΄ της Δημοτικής Ενότητας Σπάτων
-       Στις Π.Ε. 1,2,12,13,14 της Δημοτικής Ενότητας Αρτέμιδας
Να μπορούν να αυξήσουν τον Συντελεστή Δόμησης κατά 0,2!
2η  Ενέργεια : Σε κάθε Αγροτεμάχιο στην Ζ.Π.Α. να παρέχεται η δυνατότητα Συντελεστή Δόμησης 0,10 ανά στρέμμα!
Αυτήν τη δυνατότητα δόμησης να μπορεί να τη ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ στις προαναφερόμενες Π.Ε.
Με ΜΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ:
Για να μπορέσει να εκμεταλλευτεί αυτόν τον Συντελεστή Δόμησης, θα πρέπει πρώτα να μεταβιβάσει το Αγροτεμάχιο στο Δημοτικό Φορέα Διαχείρισης Γης!
3η  Ενέργεια : Ο Δημοτικός Φορέας Διαχείρισης Γης, το Αγροτεμάχιο που ιδιοποιείται, αμέσως θα το ΦΥΤΕΥΕΙ ή θα το ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ με πρότυπες καλλιέργειες ή θα αναπτύσσει Φωτοβολταϊκά Πάρκα!!

Β1.2. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ :
1.      ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
Η Εταιρεία του Αεροδρομίου έχει στην ιδιοκτησία της 2.000 στρέμματα περίπου, τα οποία βρίσκονται στους ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΛΟΥΣ λόφους ‘’ Μπόσκιζα ΄΄, ΄΄ Κιάφα΄΄,  ΄΄ Χωράφι Ζαβού΄΄, ΄΄ Σοχώρια ΄΄, ΄΄Γκουριλάχι΄΄ και ΄΄ Μπουκουρίμα΄΄.
Η ΧΡΗΣΗ αυτής της ιδιοκτησίας θα μπορούσε να παραχωρηθεί στο Δήμο, ο οποίος θα μπορούσε να την ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ με,
-       Δασοπολιτιστική Ανάπτυξη
Ήδη υπάρχει ΕΤΟΙΜΗ Δασοτεχνική Μελέτη του Μελετητή κ. Κασιού στο Δήμο, η οποία μπορεί άμεσα να εφαρμοστεί (Κατασκευή Αίθριων, μικρών αναψυκτηρίων, κ.λ.π.)!!!
-       Ανάπτυξη Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (΄΄Μότο–Κρός΄΄, κ.λ.π.), στο Δυτικό μέρος αυτής της ιδιοκτησίας!!

2.      ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΧΡΗΣΕΙΣ ΣΥΜΒΑΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-       Φωτοβολταϊκά Πάρκα
-       Πρότυπες Καλλιέργειες (Θερμοκηπιακές Υδατοκαλλιέργειες, κ.λ.π.)
-       Πρόγραμμα ΄΄Συν – εργάζομαι΄΄

Β2. ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ ΄΄ΝΕΑΠΟΛΗ΄΄

Β2.1. ΑΡΣΗ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΟΙΚΙΩΝ ΤΟΥ ΄΄ΖΑΓΑΝΙ΄΄

Τα ακίνητα και τα σπίτια που βρίσκονται Βόρεια του λόφου ΄΄ Ζάγανι΄΄,  απαλλοτριώθηκαν για να ΄΄υποβαθμιστεί ΄΄ ο λόφος, λόγω της Ασφάλειας των πτήσεων των Αεροπλάνων!
Αυτό πραγματοποιήθηκε μέχρι το σημείο που είναι σήμερα!!
Άρα, τα ακίνητα (οικόπεδα) και τα σπίτια που βρίσκονται ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ αυτής της ΄΄υποβάθμισης΄΄, δεν αποτελούν εμπόδιο στην ασφάλεια των πτήσεων!!!
Επομένως,
Με βάση τη Νομολογία, αλλά και τη Δημοκρατική Δεοντολογία, «Όταν δεν συντρέχει ο λόγος της Απαλλοτρίωσης τότε, σύμφωνα με τη Νομολογία, καταργείται η Απαλλοτρίωση και έρχεται η περιοχή στην προτεραία κατάσταση» !!!
Έτσι ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ , να επιστραφούν απ΄ την Εταιρία του Αεροδρομίου τόσο τα Ακίνητα, όσο και τα Σπίτια, στους δικαιούχους τους, εφ΄ όσον αυτοί το επιθυμούν!!!

Β2.2. ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΑ :
1. ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΄΄ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ΄΄
Εδώ εμπίπτουν τα Οικοδομικά Τετράγωνα Γ 804, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 926, 827, 828, 829, και 830 της Π.Ε. 7, της περιοχής ΄΄Μπόσκιζας΄΄ - ΄΄ Προγαϊδούρι΄΄, που ανήκουν στην ευρύτερη περιοχή του Οικισμού της ΄΄Νεαπόλεως΄΄.
Αυτά τα Οικοδομικά Τετράγωνα εντάχθηκαν στο Σχέδιο Πόλης το έτος 1989, με χρήση ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ.
Το έτος 1995, με την υπογραφή της Σύμβασης του Αεροδρομίου, αυτά εντάχθηκαν στην Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΘΕΙ το Σχέδιο Πόλης στη συγκεκριμένη περιοχή!!
Άρα, το γεγονός αυτό,
Αποτελεί ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟ στην ερμηνεία της φράσης ΄΄Περιορισμένη Ανάπτυξη ΄΄!
Δηλαδή, η  ΄΄ Αμιγής Κατοικία ΄΄ θεωρείται ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ!!!
Επομένως, ο Οικισμός της ΄΄ Νεάπολης ΄΄ (απ΄ το ΄΄ Πηγάδι Αποσπόρη΄΄ μέχρι το ΄΄ Πηγάδι Βελανιδέζας΄΄ ) ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ στο Σχέδιο Πόλης με την ΗΠΙΑ Χρήση της ΄΄ Αμιγούς Κατοικίας ΄΄, η οποία αποτελεί από μόνη της ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ!!!!
2. ΟΔΟΠΟΙΪΑ – ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ
Στα πλαίσια της οδοποιϊας της περιοχής και των αναπλάσεων να γίνουν:
- Επιδοτούμενο απ΄ το Αεροδρόμιο πρόγραμμα Διαπλάτυνσης, Διαμόρφωσης και Ασφαλτόστρωσης των Κύριων Δημοτικών Δρόμων.
- Αγορά αγροτεμαχίων και ανάπλασής τους σε κοινόχρηστους χώρους (πλατείες, παιδικές χαρές).
- Αγορά οικίας και μετατροπή της σε Δημοτικό – Πολιτιστικό – Διαδραστικό Κέντρο.

Γ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ Ζ.Π.Α. ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ ΑΥΤΗΣ :

Γ1. Δημιουργία «Επιτροπής Θεμάτων της Ζώνης Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (Ζ.Π.Α.)» :
Η ΄΄Επιτροπή Θεμάτων Ζ.Π.Α. Αεροδρομίου΄΄ έπρεπε να υπήρχε και να λειτουργούσε ήδη απ΄ το έτος 2002 (ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του Αεροδρομίου)!!
Σήμερα, η σημασία που θα πρέπει να δώσει το Δημοτικό Συμβούλιο σ΄ αυτήν την Επιτροπή (για την επάνδρωσή της, τη λειτουργία και την οικονομική στήριξή της), θα πρέπει να είναι σαφέστατα ανώτερη από κάθε άλλη Επιτροπή που υπάρχει !
Έτσι, η ΄΄Επιτροπή Θεμάτων Ζ.Π.Α. Αεροδρομίου΄΄ θα πρέπει να στελεχωθεί με ό,τι ΚΑΛΛΙΤΕΡΟ, ΕΜΠΕΙΡΟΤΕΡΟ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΕΡΟ Ανθρώπινο Δυναμικό διαθέτουν τόσο το Δημοτικό Συμβούλιο και οι Δημοτικές Υπηρεσίες, όσο και οι Τοπικές Κοινωνίες!!!
ΠΡΟΤΕΙΝΩ, η Σύνθεση της Επιτροπής να είναι 9μελής :
       Ο Δήμαρχος
       3 Δημοτικοί Σύμβουλοι (2 απ΄ τη Συμπολίτευση και 1 απ΄ την Αντιπολίτευση) οι οποίοι θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία και τη συνέχεια της Επιτροπής, καθώς και τη ΛΗΨΗ συγκεκριμένων ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ!!
       5 Δημότες* με όσο το δυνατόν περισσότερες σπουδές και Επαγγελματική Εμπειρία (Ανώτατα Πτυχία, Μεταπτυχιακά, Διδακτορικά, Επιστημονικές Εργασίες, Δημοσιεύσεις, κ.λ.π.), στους τομείς Οικονομικών  . Επικοινωνίας με σπουδές Μάνατζμαν . Νομικών . Περιβάλλοντος . Τοπογραφίας
*υποσημείωση:
Καλό θα ήταν για τους Δημότες να προβλεφθεί αμοιβή.

Γ2. Δράση και Λειτουργία της «Επιτροπής Θεμάτων της Ζώνης Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (Ζ.Π.Α.)» :

Γ2.1. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΥΛΕΙΑΣ :
- Επιβάλλεται η Επιτροπή να έχει ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ Γραμματειακή και Οικονομική Στήριξη καθώς και ΔΙΚΟ της Γραφείο!
- Η Επιτροπή θα πρέπει να έχει την Αρμοδιότητα και τη Δυνατότητα να προσλαμβάνει Ειδικούς Επιστημονικούς Συμβούλους, Νομικούς Συμβούλους και να αναθέτει Μελέτες σε Μελετητές ή Μελετητικά Γραφεία!
- Θα πρέπει να σχηματίσει (΄΄Ανοίξει΄΄) τόσους ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, όσο και τα θέματα που θα την απασχολήσουν!

Γ2.2. ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ :
- Η Επιτροπή θα πρέπει να Συνεδριάζει Τακτικά τουλάχιστον μία φορά το Μήνα, σε συγκεκριμένη Ημέρα και Ώρα και με συγκεκριμένα θέματα Ημερήσιας Διάταξης!
- Θα πρέπει επίσης να εκπονήσει συγκεκριμένο Χρονοδιάγραμμα Δράσης (εκτελεστέο τμήμα του κάθε έργου, ημερομηνία ολοκλήρωσης, προσωπικές χρεώσεις εκτέλεσης, κ.λ.π.) και να ΄΄προχωρεί΄΄ όλους τους Φακέλους ταυτόχρονα!
- Η Επιτροπή θα πρέπει μετά από κάθε ολοκληρωμένο στάδιο των τμημάτων των ΄΄Φακέλων Εργασίας΄΄, να τα προωθεί στα αρμόδια Διοικητικά Όργανα (Δημοτικό Συμβούλιο, Τοπικά Συμβούλια, Νομικά Πρόσωπα, Εκτελεστική Επιτροπή, Οικονομική Επιτροπή, κ.λ.π.) για ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ!
- Με την προώθηση των θεμάτων, θα πρέπει να έχει επεξεργαστεί και να έχει προτείνει συγκεκριμένους τρόπους και λύσεις για την ανάδειξη και επίτευξη των επιμέρους στόχων!!

Με εκτίμηση,
ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ